2010. február 10., szerda

E-tanulás (Kajdi Alexandra)

Kezdeném egy rövid bemutatkozással: első éves MA-s hallgató vagyok magyartanár- multikulturális nevelés tanára szakkal. A "Tanulási technológiák" kurzust a "Modern eszközök a pedagógiában" tárgy alkurzusaként vettem fel. A többi BTK-stól eltérően a BA-s informatikaoktatás nekünk, magyar szakosoknak irodalmi-elméleti dolgokról szólt, így mikor ezt a kurzust elkezdtem, korábbi számítógépes ismeretem egy gyenge felhasználói szinten állt. Még ősszel megfogalmaztam elvárásaimat az órával kapcsolatban: szerettem volna konkrét programokkal is megismerkedni, de legalább ilyen fontosnak tartottam egy elméleti háttér megteremtését, azaz a számítógépes kompetenciám fejlesztését, amely képessé tesz, hogy tudásomat a kurzus befejezte után is tovább gyarapíthassam. Legnagyobb örömömre mindkettő teljesült.

Az elvárásom első felét demonstrálandó elkészítettem az alábbi blogot, mely tartalmazza a félév során felhalmozott tudásom eredményét. A blog címe:

http://alcsitanulstechnolgiaiblogja.blogspot.com/

Ezen a helyen:
- összegyűjtöttem a legfontosabbnak vélt eszközöket
- kitöltöttem őket oktással kapcsolatos tartalommal
- módszertani tippeket is adtam, hol lehetne őket felhasználni
- összefoglaltam azt az 5 szakirodalomat, amit az E-tanulásról, pontosabban az E-tanulás 2.0-ról és 3.0-ról olvastam

Kedvcsinálónak itt egy rövid lista a programokról, valamint zárójelben olvasható, milyen témakörben használtam fel őket:
- gondolattérkép (szakirodalom feldolgozása)
- keresztrejtvény (kortárs írók, költők és műveik címe)
- számítógépes játék (mássalhangzók képzése)
- idővonal (nyelvtörténeti korszakok)
- blog (szakkörömnek)
- előadás (helyesírási szabályokról)
- videó (a vikingek életmódjáról)

Év eleji elvárásom második felét egyenlőre nehéz lenne bemutatnom, így csak annyit írnék, hogy pozitív hozzállásom a számítógéphez mint oktatási eszközhöz egyértelműen erősödött, és azt még hozzátenném, hogy a jövőben blogoldalamat mindenképpen bővíteni fogom. Hisz az ott megjelenített tudásból mindenki profitálhat. Addig is: jó olvasgatást és kattingatást kívánok!

Kajdi Alexandra
http://twitter.com/missalchie

Nincsenek megjegyzések:

TeaM Labor